torsdag 30 september 2010

Länge Leve Fantasin!

Idag var bostadsrättsföreningens egen Byggare Bob här, han heter Roger, och kollade på mina kontaktuttag som alla hänger och flänger. Inte direkt barnsäkert när min bebbe börjar krypa och ta i allt! Dom som bodde här innan mig hade tyvärr varit väldigt glada i Martin Timell. För övrigt ska jag göra om allt i badrummet, som är i behov av en Extreme Makeover. BUSDRIVER, MOVE THAT BUS! Ungefär. Mamma och jag ska sitta ner nästa vecka och kolla på toaletter, handfat, badrumsskåp... Någon som har nåt bra tips?

Not Nice

Har vindsröjt en del och hittat underbara barnböcker som jag ska läsa för Mala. Jag minns dom alla från min barndom. Böcker betyder så mycket. Oftast tror jag dom lämnar större avtryck än TV och filmer. Nån jävla hysterisk Nickelodeon kanal ska jag inte ha hemma. Hatar dagens tecknade TV-program. Inte konstigt att var och varannan unge har ADHD när dom sitter framför skiten dagarna i ända. Det kommer vara ett av mina största mål som mamma, att uppmuntra till lek. Det är viktigt för barn att springa ut och leka mycket och använda sin fantasi. Idag spenderas alldelles för mycket tid framför TV och datorer. När man är liten kan man utveckla världens coolaste fantasi och vara hur kreativ som helst, hemskt att inte få en chans att upptäcka det.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar