fredag 24 september 2010

Grannfejden


På tredje våningen bor jag och Mallapalla. Och så pappsi, men han är inte alltid här eftersom han pendlar Stockholm-London där han jobbar. I det här huset har jag bott i sex år och trivts som fan. På sistone har min trivsel dock störts avsevärt sen en kackerlacka flyttade in. Första gången vi hälsade tänkte jag "men Gud vilken mupp" och direkt efteråt skämdes jag för mig själv "sluta, han kanske är jättetrevlig". Nej, det var han inte.


PLING PLONG!!! 


Vet inte hur många gånger den här späda muppen har plingat på min dörr och klagat på ljudnivån. Nu sist i förrgår hade han stört sig på när jag och Jacob skypade vid midnatt. Jo, förvisso. Det var efter kl 22.00 som han ville påminna mig om "är föreningens regler". Men hallå, vi pratade. Jag hade ingen heavy metal fest direkt. Vi pratade i normal samtalston. Han bankade i väggen som en mentalsjuk och sen dan efter pling plong för att klaga på att jag "stör deras nattsömn". Jag poängterade att om man bor i ett hus med flera människor kanske man får räkna med bli "störd" nån gång ibland, annars kanske man ska bo i eget hus utan några grannar.

Nu till det obehagligaste med kackerlackan. Han har en pulserande tinning som vill poppa ut när han pratar med mig och hans kroppsspråk vill typ in och strypa mig i min hall. JÄTTEobehagligt.

Jag har nämnt för mina underbara grannar till vänster, paret D & P, om kackerlackans klagomål och dom var häpna att han hade mage att klaga då dom tvingats lyssna på hans juckpartyn fjorton gånger om dan i vissa perioder. Att han har ett sexliv är mer än vad jag vill veta men jag drog nytta av denna information och påpekade också för kackerlackan att jag nog "hör er också", i förhoppning om att han skulle skämmas lite. "Ja, men du hör oss väl inte på nätterna", sa han. Dom kanske har ett alarm som går av kl 22.00 då dom släcker lampan och säger godnatt, vad duktigt då. Jag tycker man får räkna med vissa störelsemoment när man har grannar. Jag har aldrig klagat på någon granne hur mycket liv dom än fört, det skulle krävas mycket för att jag skulle plinga på någons dörr som en jävla kackerlacka. Men för honom räcker det att man skypar klockan tolv. Suck.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Men ärligt, vilken galen granne! Obehagligt. Vilken tönt han är...han är bara avundsjuk.
    Ha det bra! Ta hand om er och det fina ni har tillsammans!
    Säg åt Malakai att växa på sig så vi kan bussa Michelle på honom...Kram från Mikaela och Michelle

    SvaraRadera
  2. Tack x
    Ja han e helt vrickad. Vi hänger snart vettja! Saknar er och Michi!

    SvaraRadera