lördag 9 oktober 2010

3 månader

Igår blev Malla 3 månader och dagen till ära fick han en spruta instucken i varsitt ben på BVC. Första gången han känner smärta utifrån, han har ju bara haft ont i magen och sånt tidigare. Mamma led lite när han höll i mina händer, spärrade upp ögonen och gallskrek när sticket kom. Men nu är han vaccinerad mot stelkramp, kikhosta osv. Nästa vaccination blir vid 5 månader och sen 1 år, men eftersom vi åker till Gambia i vinter ska jag även gå till en vaccinationscentral på måndag och undersöka vad han mer behöver. Alla jag pratat med säger olika, så känner mig lite förvirrad.

Mallas pass är klart. Han ser ut som en liten häktad bebis på kortet, hehe. Min lilla ängel har ett eget pass, så gulligt. Längst ner till höger står det "NOT ABLE TO SIGN". Bobo.

Fast för bebisfylla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar